Praktisch

Dagindeling

08.25 u.: Op school aanwezig
Je kan je spullen uit je kluisje halen en van zodra bel gaat rij vormen. Je wordt opgehaald door de leraar en gaat in stilte naar je leslokaal. Leerlingen van de 3de graad gaan meteen naar de klas.

08.27 u. - 09.17 u.: 1ste lesuur
09.19 u. - 10.09 u.: 2de lesuur

Pauze: Even ontspannen in de buitenlucht.
Tijd je om even te ontspannen, wat te bewegen of gewoon een gezellige babbel met je vriend(in).

10.26 u. - 11.16 u.: 3de lesuur
11.18 u. - 12.08 u.: 4de lesuur

Middagmaal / ontspanning
Tijdens de middagpauze lunchen de leerlingen op school, tenzij hun ouders de schriftelijke toestemming geven om thuis te eten. Je kan een lunchpakket meebrengen of aanschuiven aan de zelfbediening voor soep, hoofdgerecht, dessert of een belegd broodje. Betalen doe je met je SLHD-kaart waar vooraf voldoende krediet is opgeladen.
De leerlingen van de derde graad mogen de school verlaten mits toestemming van de ouders.

Na de lunch kan je je ontspannen. Er is een aanbod van sport, spel, schaken, gezelschapsspellen, … Je mag ook even je berichten checken. In samenspraak met je klas- of vakleraar kan je ook extra uitleg krijgen over de leerstof. Ook de computerklas staat éénmaal per week open. Je kan er je berichten lezen, even iets afdrukken, nog wat verder werken aan een taak.

13.12 u.: Bij het belsignaal vorm je je rij (1ste en 2de graad) of ga je naar je klaslokaal (3de graad)

13.14 u. - 14.04 u.: 5de lesuur
14.06 u. - 14.56 u.: 6de lesuur

Pauze: Even ontspannen in de buitenlucht

15.10 u. - 16.00 u.: 7de lesuur
16.00 u. - 16.50 u.: 8ste lesuur: Voor sommige klassen op maandag of op dinsdag.

16.30 u. - 18.00 u.: Studie op school op maandag, dinsdag en donderdag. Studie volgen is niet verplicht. Je tekent in bij het begin van het schooljaar.

16.15 u. - 17.00 u.: Inhaalstudie op vrijdag.

Onze ligging

Veel ruimte in het hart van de stad op wandelafstand van de Grote Markt, maar toch rustig en vlot bereikbaar… zo zou je kort onze ligging kunnen omschrijven. De tuin en de speelplaats ademen een sfeer van rust en gezelligheid, ruimte om te praten, te spelen, te sporten en te leren o.a. in de openluchtklas. Ouders kunnen buiten de schooluren voor bepaalde contactmomenten op de speelplaats parkeren (bv. oudercontact). Er is ook voldoende parkeergelegenheid rond de school en een ruime fietsenparking voor de leerlingen. De kiss-and-ridezone aan de achterkant van de school is ideaal om zoon- of dochterlief uit te zwaaien. Wie met de bus komt, stapt uit aan ‘de overkant van de straat’. Handig toch!

Openbaar vervoer

De Lijn

Lijn 2:
Kinepolis - Station - Centrum - Coiseaukaai

De bussen rijden beurtelings om de 10 minuten van en naar het station. Ze stoppen in de Langerei aan de overkant van de school.

Aansluiting op lijn 6: Sint-Jozef - Koolkerke en lijn 42: Brugge - Dudzele - Knokke via halte Coiseaukaai.

Wie meer info wenst kan de website of het ouderplatform van "de Lijn" raadplegen.

NMBS

Wie info wenst om met de trein naar Brugge te komen kan de website van de "NMBS" raadplegen.

Laptopproject

In ons dagelijks leven spelen technologie en ICT een grote rol. Ook in het onderwijs zien we deze ontwikkeling terug: digitale leermiddelen worden niet alleen ingezet ter ondersteuning van het leerproces, maar vormen een essentieel onderdeel van moderne onderwijsvernieuwing.

Met dit laptopproject willen we de integratie van technologie in het klaslokaal versterken en leerlingen de digitale vaardigheden bijbrengen die ze nodig hebben. Door deze aanpak stimuleren we niet alleen hun leerprestaties, maar ook hun mediawijsheid, kritisch denken en zelfstandigheid.

Om de integratie van ICT in de lessen optimaal te laten verlopen, verwachten we dat elke leerling tijdens iedere les een laptop ter beschikking heeft. Daarom werken we samen met een gespecialiseerde firma voor de aankoop en service van de toestellen.

Een laptop voor elke leerling

We kiezen voor een groepsaankoop van één uniforme laptop wat dit financieël voordeliger maakt. Daarnaast kunnen leerkrachten instructies geven zonder rekening te moeten houden met verschillen in software of hardware. Bovendien biedt dit praktische voordelen zoals snellere technische ondersteuning en een efficiënte samenwerking tussen leerlingen. Zo kan iedereen zich focussen op wat echt telt: leren en groeien in een digitale wereld.